31 Ocak 2014 Cuma

ÇİĞ BÖREK TARİFİ

çiğ börek başka bir değişle tatar böreği...ben bu tatar lezzetlerini yemeyi de yapmayı da çok seviyorum...sizde hafta sonu için yapmaya ne dersiniz?

ÇİĞ BÖREK

malzemeler:

hamuru için:

4 bardak un
yaklaşık 1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
aldığı kadar su

iç harç için:

300gr kıyma
1 büyük patates
1 büyük kuru soğan
tuz, karabiber

kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

unu karıştırma kabına alıp 1 yumurtayı ve tuzu ilave edip azar azar su ekleyip çok katı olmayan bir hamur hazırlıyoruz.hamurumuz dinlenirken iç harçını hazırlıyoruz.Kıymanın üzerin patatesi ve soğanı rendeliyoruz.Tuz ve karabiber ekleyip iyice karıştırıyoruz.Bu harca normalde su ilave edilir ama ben kullanmıyorum çünki patates ve soğanın suyunu yeterli buluyorum.harç bu şekilde zaten sulanıyor...

daha sonra hamuru rulo yapıp cevizden biraz büyük bezelere ayırıyoruz.Bezeleri biraz bekletirseniz daha güzel açılacaktır...
açtığımız bezelerin içine harcımızdan koyup kenarını bir kesici veya çay tabağının kenarı ile kesip bol yağda kızartıyoruz.yağın içine bırakınca büyük kaşıkla üzerine kızgın yağdan atarak kızartırsanız börekler puf puf kızarır bunuda belirtmek isterim...afiyet olsun...